Monday, 14 April 2014

Ya Hanana versi Disco?

 Assalamualaikum,

jom tgk video ni kejap pastu apa pendapat korang tentang ini?


bagi yang tak dpt nk tgk video ni,, aku cerita sikit video ni tentang ape, ianya tentang Qasidah Ya Hanana, yang mana ya hanana ini adalah qasidah yang memuji kepada nabi muhammad s.a.w dan memuji ke agungan Allah s.w.t yang memgirimkan Nabi Muhammad kepada sekelian umaat. , dan dalam video ini, qasidah ya hanana ini dibuat seakan2 dalam bentuk disco, sambil dipadamkan lampu dan kelihatan lampu2 handphone dilambai-lamabi, dan terdapat lampu-lampu yang berkelip-kelipan dalam ruang dewan tersebut, ianya kelihatan seperti suasana di dalam disco, tetapi melaunggkan Qasidah ya hanana,

hemmmmm tak tau nak cakap apa, aku pun bukan power sangat bab hukum hakam ni. jika ada penerangan dari yang pakar aku harap dapatlah dikongsikan supaya menjadi pedoman dan panduan kita agar tidak menjadi salah tapsiran atau apa-apa yang muskil.. wallahualam,,


thanks for your time
xoxo Puan Husna


p/s: jika salah katakan ia salah, jika tidak salah tolong berikan hujah agar lebih jelas.. terima kasih..

12 comments:

  1. tak sanggup tgk smpai habis...
    wallahualam...
    ilmu agama x tinggi nk bg apa2 komen ttg hal ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu ain, akak ni pun tak banyak ilmu lagi, cuma berkongsi dengan harapan, ada yang berilmu, boleh berkongsi untuk kita insyaallah:)

      Delete
  2. Replies
    1. btl tu ecah,, kita ni pun kadang2 jadi mcm tertanya2 boleh ke, tak boleh ke.. makin kelru..

      Delete
  3. tak sanggup nak tgk sampai habis...mcm merosakkan keindahan yahanana ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksud yahanana tu mmg cukup indah kak, saya juga suka qasidah ya hanana ni, tp tak pasti bile mereka lakukan cara ini smaada boleh atau sebaliknya.. wallahualam

      Delete
  4. Hmm... Kalau gtu dh jadi kaum yg melampaui batas... Walaupun sebut nama Allah dan Nabi tapi keadaan tu ygtetap slah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak maria, tu la saya mushkil, tak pasti dan makin pening untuk faham, sbb bende yang baik, tp caranya kelihatan mcm pelik.. wallahualam kak maria saya pun tgh mencari2 fakta dan hujah lagi..

      Delete
  5. Replies
    1. tu la kak.. kita pun blur jap bile tgkk :)

      Delete
  6. pokok pangkal hati kan..jangan kita yang buat dah la...salam kenal..SA follow ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl btl btl.. (mcm upin ipin) heheh tq :)

      Delete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...