Monday 17 March 2014

Remaja Overdose di FMFA #ASOT650

Assalamualaikum,

salam isnin,
hello Readers,





sedih dan menyayat hati, dalam kebimbangan kita memikirkan tentang MH370 dan masalah jerebu, air dan sebagainya, masih sempat lagi berhibur dengan cara yang bg aku agak menyedihkan, aku akui bukan seorang yang kuat dlm pegangan agama, dan masih belajar untuk memperbaiki diri sebagai hambanya,

aku tersentuh untuk mengulas tentang perkara ini, jom aku share sikit apa kata mereka yang pergi, ini dari FB aku yang tak de niat untuk mengaibkan sape-sape,

A : "korang yang tak pegi jangan nak memekak, cakap mcm tau sangat konsert ape!

B :  "katsane pun diorg ingatkan jugak utk #prayforMH370"

C :  " yang overdose tu budak-budak baru nak up"

aku terfikir, adakah kita perlu tengok je gelagat mereka, yang bagi aku susah untuk ditegur, dan aku tak nafikan siapa aku nak tegur mereka, dan aku memilih untuk diam,dalam berdiamnya aku adakah aku juga akan turut ditanya di akhirat nanti tentan

g ini? aku berkata pada Mr.H, aku bersyukur masih diberi peluang untuk Allah tidak mencabut nyawa aku tatkala aku terlompat2 melayan keseronokan dunia, aku bersyukur, aku diberi peringatan awal untuk tidak terus dijalan itu,

tercengan juga bila lihat gambar2 yang tersiar di media masa tentang mereka yang pergi ke konsert ini, (maaf takde gambar yang aku nak kongsikan kerana tidak mahu mengaibkan mana-mana pihak)
dalam hati aku tersentuh, kan bagus kalau seramai ini umat islam ke majlis ilmu, kan bagus kalau seramai ini umat islam berdoa kepadanya untuk mengelakkan musibah, kan bagus kalau seramai ini anak-anak remaja yang memenuhi masjid2.

aku sentiasa berdoa agar aku,suami aku, keluarga aku, adik-adik aku, rakan-rakan aku, saudara mara aku, tidak mati dalam keadaan yang dimurka Allah, aku berharap kami mati sewaktu sujud kepada-nya, aku berdoa kalau tercabutnnya nyawa aku biarlah aku sedang berzikir kepadanya, aku mengingatinya, dan biarlah aku mati dalam keadaan sempurna ibadahku kepada-nya.

wallahualam, semoga Allah memberi hidayah kepada kita, dan sentiasa dibawah lindungannya
semoga bermanfaat,


thanks 4 read people,
xoxo PuanHusna


p/s: masih mencari MH370, nanti aku update pasal MH370 lagi ok.. :)


5 comments:

  1. apa nak jadi.. kalau tengok dorang upload gambar dalam instagram, baju dengan seluar tutup yang penting je, lain semua terbukak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la mama, terbeliak biji mata tgk, bukan kita nk ckp kita ni sempurna tutup aurat.. tp agak malu bila terjadi di negara sendiri.. yang mana negara ISLAM.

      Delete
  2. hai una, thanks coment blog bella. ehehe.. im here. bella baru terbaca psl event tu. seriosly sedih sgt. hurm .
    ddont know wht want to say =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, una pun dpt tau je terus search kt internet n subhanallah.. teperanjat tgk even mcm ni kt malaysia.. sedih :(

      Delete
    2. doakan mereka yg hanyut, di bukakan hati oleh Allah untuk taubat. Hidayah Milik Allah =) amin

      Delete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...