Wednesday, 26 March 2014

529 Pengikut Morsi Dihukum Gantung

Assalamualaikum,

Salam Rabu,





dalam kesedihan mengenangkan MH370 yang berkesudahan dengan berakhirnya di Lautan hindi, aku juga turut terkesan dengan berita mengenai PENGIKUT GERAKAN IKHWANUL MUSLIMIN, yang mana mereka merupakan pergerakan islam terbesar di zaman moden yang ingin kan kehidupan islam sebenar seperti yang termaktub dlm Al-Quran dan Al-Sunnah, yang mana mereka telah mendapat tentangan hebat daripada golongan islam yang berfahaman sekular. Kemampuan mereka yang membendung arus sekularisasi si dunia Arab dan Islam sangat ditakuti oleh golongan islam yang bertopengkan US dan jahiliyyah moden.

Pernah tak korang ambil tahu tentang perjuangan mereka yang bukan hanya memperjuangkan pemimpin Morsi semata-mata tetapi juga memperjuangkan Kehidupan Agama islam yang berlandaskan Al-Quran dan As-sunnah. setelah pergolakan yang terjadi di Messir, akhirnya lebih beribu pengikut gerakan ini ditangkap, dan seramai 529 pengikut telahpun dijatuhkan hukum GANTUNG SAMPAI MATI, dan yang lain masih menunggu untuk di hukum,

aku bukan ditempat mereka, yang membuat aku sayu, mereka seagama dengan aku. dan mereka betul-betul berjuang untuk kebenaran dan agama Islam hingga ke tali gantung, jika matinya mereka, aku berharap Allah meletakkan mereka dikalangan org yang Syahid dijalannya.

kalau aku ditempat mereka, adakah aku sekuat dan seberani mereka? wallahualam, kita mungkin hanya mampu berkata-kata. tp jika kita disana adakah kita mampu menjadi barisan hadapan memperjuang islam seperti mereka? adakah kita mampu tersenyum seperti mereka bila dijatuhkan hukuman gantung? Allah sentiasa bersama kalian wahai pejuang Islam, jangan takut akan mati jika kamu di landasan yang benar, Allah janjikan tempat yang indah untuk orang yang memperjuangkan jalannya..

Allah hu Akbar,
semoga bermanfaat.

thanks for read,
xoxo Puan Husna




20 comments:

  1. sedih mendengar berita ni..kenapa zalim sangat..nyawa manusia dipermainkan...syahid buat mereka y menegakkan kesucian Islam..moga iman & syahadah kita terus bersatu

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu kak mar,, biase la,, bila kuasa dh mengusai.. mati tu jadi barang mainan je.. ape2 kita doa utk mereka kan kak

      Delete
  2. masyaallah kejamnya.. insyaallah syurga allah menanti mereka yang dizalimi..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu mama mursyid apa yang orang yahudi takut sgt adalah kebangkitan islam, dan keberanian org islam yg mcm ni.. Insyaallah mam kita sama2 terub berdoa untuk mereka juga ya :)

      Delete
  3. sedih bila baca berita ni. doakan mereka agar peejuangan mereka selama ini tidak sia2

    btw done follow u dear - Noob

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminn, semoga mati mereka mendapat syahid dan diletakkan Allah di syurga :)

      Delete
  4. moga Allah membantu mereka didunia & diakhirat... :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah akak adek, semoga Allah sentiasa melindunggi mereka

      Delete
  5. Innalillahiwainnalillahirojiun.......al fatihah.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga mereka diberi syahid dari allah rafi

      Delete
  6. Replies
    1. aah sheyla una pun sedih bila baca tentang mareka ni.. sangat kuat kan mereka ni..

      Delete
  7. kalau nak dibandingkan ujian mereka dengan kita... mmg jauh langit dgn bumi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btl tu ain, kita ni sikit je tuhan uji, tp tuhan uji tanda dia sayang pada kita kan :)

      Delete
  8. Replies
    1. tau tak pe sally, nyawa tu mmg mainan je bg diorg.. :(

      Delete
  9. Syahid la golongan memperjuangkan agama Islam ni....
    Insyaallah....syurga menanti mereka. *Sedih*

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah kita doakan untuk mereka tau yana.. :)

      Delete
  10. Bila hukuman itu dijalankan?
    Saya nak tau sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf, sayajuga masih mencari info tentang itu, tp yg pasti mereka masih di dlm tahanan dan menunggu hukuman, jika sy dpt info nti sy update ya.

      Delete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...