Thursday 6 March 2014

Mini SD 64Gb vs Mini SD 16Gb


 VS

Assalamualaikum,

hello readers,
tau pasal capacity memory card Mini SD tu? hah ni meh nak cite bende best pasal Mini SD ni..

disebabkan mr.H baru beli Hp dan tengah gile mendownload games PSP untuk phone die, so die request utk beli memory yang lebih besar supaya tak la phone merangkap PSP die tu hang..

so aku mejelajah ke AEON Equine park kebetulan lalu kat situ.. tgk harga Mini SD kat situ
ada paling besar 32Gb dengan harga RM166.00. ok la, aku cakap ape kata kite servay2 dulu harga die supaya kita dpt la beza2 kan harga mane lg ok,

so perjalanan di teruskan ke Giant Batu caves, sbb kebetulan mmg nak balik gombak waktu tu.
pg la dekat kedai yang mmg jual barag Computer and games kt situ tgk harga Mini SD 32Gb cuma RM99.00.. whattttt wehh agak2 la weh jauh tu beza dgn yg firts tu.. so masuk dlm giant bahagian gadget die pun ada jual n harga RM98.00 so beza singgit xpe la kan masih relevant..

so akhirnya mr.H pun cakap ok la beli la Mini SD kat situ sbb harga2 die la tu tp mr.H beli yg 16Gb je dengan harga RM49.00 ok dah balik die pun semangat la download games semua. best sgt la tu dpt main games.

Bende paling best jadi semalam, area umah n office aku ada pasar malam setiap Rabu, so aku pegi la jalan2 ingat nk cri makanan, dan tau apa yang aku jumpa, Mini SD 64Gb, saje tunjuk.. kat mr.H die pun cakap mahal kot.. bia lah dah beli.. sekali uncle yang jual tu boleh cakap

"beli-beli mulah mulah, hah adik mau memory kad aa lima belas linggit saja"..

hah RM15.00 untuk 64Gb? siap brand samsung ok!

aku ngan mr.H mmg pandang same sendiri gelak.. cehhhhh RM15 hinggit je binatang ni..
agak la  64Gb dengan harga RM15.00!!!!! woiiii aku boleh beli 3 kalo ikut harga yang 16Gb yang aku beli tu siap ada balance RM5  boleh beli cendol ngan kopok lekor weh...

hadoiii, mmg rasa nk cekik je uncle yang jual tu.. tp uncle tu tak salah pun kan, padan muka kami.. haha
xpe pengajaran supaya tanya dulu sebelum beli. survay dulu sebelum redah.. :)

ok lah thanks 4 ur time people..
xoxo Puan Husna


p/s: sedapkan hati cakap ala tu cikai punyala, tu la ni la.. heh padan muka saya ngeehh

No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...