Tuesday 14 October 2014

Broga Punye Hal!

Assalamualaikum,

salam selasa semua.. tak tau nak cakap ni entry sedih ke lawak ke,, ape.. tp korang baca dan nilai la sendiri yer...

sumber : Google

ok ni agar trowback jugak la kisah hari ahad lepas,, yang mana dari sebelum kawin sampai lah dah kawin ni.. mr.H asyik janji nak bawak naik broga tp tak sampai sampai.. so setelah perancangan dibuat dan alhamdulillah kami pun memulakan perjalanan nak panjat broga..

dari bawah dah terbayang bayang dah pemandangan dari atas ni.. im so excited gile gile la kan.. so terbangun lambat kul 5.00am baru bangun siap2 barang lampu,, sandwich air kain sejadah semua ok kitorang gerak la sampai kat kaki bukit dalam pukul 5.30pagi..

ramai gile orang,,, dan masuk dah kene bayar RM2.00 per car. so dapat parking teruskan perjalanan.. nak memanjat.. me.H pun cakap "betul eh sayang boleh ni" and dengan selame aku jawab "hello i ni futsal player and netball player ok" belagak tahap tak boleh bendung dah aku ni hahahaha,then mulekan perjalanan..

nak sampai puncak ambik masa dalam 1jam mr.H kata kalau tak berenti berenti la.. so aku pun anggarkan takla tinggi mana pun.. so aku dengan bangga terus jalan mendaki.. mula2 jalan landai ok naik.. pastu dah mcm 300m mendaki tu,, dah start jalan sempit dan mencanak jugak naik.. so terus gigih..

sampai je dalam halfway aku dah rasa jantung aku dah makin laju.. mr.H tanya "sayang ok tak ni? boleh terus ke nak rehat dulu?" so aku ckp rehat jap sbb nak bagi jantung back tu normal.. so duduk.. orang makin ramai.. dalam nak naik tu ada afew jugak la yang dah tersadai kat tepi.. so teruskan lagi panjat.. sampai satu tempat tu.. aku dah tak boleh handle jantung makin laju darah dah naik kepala.. semput pun tiba.. yehhhhh belagak lagi.. padan muke kau!

so disebabkan kitorg pergi ber dua,mr.H taknak ambik risiko.. aku ckp aku nk teruskan jugak.. tp bangun je dah melayang dah sbb jantung dah laju sangat n dah 50% nak pitam sebenarnyer.. so mr.H bagi air die cakap jom turun.. kalau terus sampai atas pun kang dah pitam kat atas lagi susah nak turun.. so aku pun taknak lah degil untuk keselamatan..

aku pun turun.. so misi BROGA aku GAGAL! hahahaha belagak lagi.. ingat panjat bukit tu mcm naik tangga umah tingkat 4,, so sekarang aku dalam misi.. No Lift a WEEK sbb nak cabar diri ahad ni nak naik lagi.. harap-harap kalini berjaya insyaallah.. disebabkan tak berjaya naik sampai atas.. so ni je la gambar yang mampu hahahahahaha


ni gambar kat bawah jeee mampu!

tiada alasan.. minggu ni aku kene naik tangga rumah tingkat 9, dan office tingkat 4.. setiap hari.. untuk build balik stamina aku yang dah mcm hape dah.. nampak sangat dah gemok husna ni. dulu relex2 je takat nak panjat2 ni.. sekarang.. padan muke kau si gemok!

thanks for your time
xoxo Puan Husna


p/s: jangan belagak sbb kita tak tau mana tahap kemampuan kite kehkeh



11 comments:

  1. Hahahahahahahahahahahahahahaha ! Hakelah. Aku naik pakai flat shoes dengan jeans je kot Na. Hahahahahahahaha. Ini lawak ! Nampak sangat lepas jadi bini org stamina ko ke laut. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal.... korang relex je kannnnn tu aku pelik pahal wehhh aku tak boleh sampai.. mmg mcm frust gile wehhh! stamina teruk dah ni gemok tahap lemak tepu kan takleh buat ape la

      Delete
  2. bestnya next time ajak kami ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah insyallah tp future mummy ni takleh lasak2 la

      Delete
  3. Replies
    1. insyaallah,, pasti berjaya di akademi fantasia *ehh tetibeee hahaha

      Delete
  4. Ala2 ciannyer..dulu sblm kawin 3 kali cik mah g..lps kawin ni xtaulah mcm ne ngan stamina ngan ada anak lagi ni...xpe2..t try lagi ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah power la cik mah kalo cm tu.. kite ni dah mengah mengah dah.. malu jee

      Delete
  5. mungkin kurang gula kot tu yg jd nk pitam.apa kata time memanjat tu kunyah gula2 bg tmbh gula dlm darah sbb kami penah kena ms pnjat bukit kt Pulau Jerejak.Nmpk rendah konon boleh tp tera nk smpai atas rs nk pitam.kunyah gula2 terus terang bijik mata ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh tq kak zai.. boleh try ni boleh try.. nant kalo bejaya kite story heheheh :) tq tq tq

      Delete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...