Thursday 23 January 2014

Dugaan

Assalamualaikum,

sungguh banyak dugaan yang melanda bulan ni,
dan aku sampai rasa nak tersungkur sekejap,
mungkin ada yg tengah senyum ketawa ria sesama mereka
sebab melihat aku dan Mr.H diduga bergini,

ada yang ketawa seumpama mereka tuhan untuk menentukan
nasib aku,
jika rezki melimpah kepada ku, adakah ia juga dtg dari mereka?
tak mungkin,

aku tau segalanya adalah dari Allah,
setiap naik turun aku, senyum nangis aku,
bukan kalian yang menentukan,

walaupun padamulanya aku tidak dapat menerimanya kerana terlalu kecewa
alhamdulillah, aku sedar dan mr.H menyedarkan aku,
menyentak aku dari terus menangis
dari terus menyalahkan takdir,

ini semua dari Allah,
dia tidak akan menguji hambanya melebihi dari apa yang kita mampu,
percayalah itu,

aku sedar, aku takkan menyalahkan takdir,
aku tersenyum semula, melihat apa yang bakal tiba,
mungkin lebih bermakna,

berharap aku taklupa waktu tersungkur aku, sewaktu aku berada di puncak nanti
insyaallah. :)


thankx 4 ur time
xoxo Puan Husna

No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...