Monday 27 January 2014

Anugerah Juara Lagu 28


Assalamualaikum,

Bahagiamu Deritaku berjaya mencuri hati juri dengan vocal mantap hafiz, dan sekali gus dinobatkan sebagai JUARA LAGU KE-28, Tahniah,

ok tahniah-tahniah juga,
lets kita flash back balik persembahan-persembahan mereka, yang telah membuat persembahan, dan bagi korang sapa yang patut menang? and ataupun mmg hafiz patut menang?

ok ini pendapat aku,
persembahan terbaik yang dapat pada hafiz atas undian peminat.. aku bukan tak mengakui kehebatan hafiz, yes die mmg sgt hebat, suara die mmg power, tp aku rasa persembahan die semalam, just biasa sahaja kalau nak dibandingkan dengan, lagu KALAU AKU KAYA, yang mengikut tema game on itu sndiri, dan kalau nak rasa persembahan terbaik menerusi penyampaian, aku rasa HYPER ACK dengan lagu HANYA AKU, juga layak untuk di beri pengiktirafan.

Tak kurang hebat juga persembahan dari JAC dengan lagu IKUT RENTAKKU, yang membawa concept Broadways gitu, yg betul2 menguji kehebatan persembahan beliau walaupun, lagu yang dibawa tidak begitu kuat untuk dinobatkan sebagai juara,. tp jac betul2 layank untuk VOCAL TERBAIK, sbb lagu tu menguji kehebatan vocal jac itu sendiri. tahniah Jac

ok itu bab persembahan terbaik dan vokal terbaik, dan now kita tgk persembahan tempat ke-3 yang telah mengangkat muzik nukilan Altimate untuk diberi pengiktirafan tempat ke-3 Tahniah altimate dan awi rafael,
walaupun mereka adalah pesembahan terakhir, mereka mampu mengegarkan stadium dengan taburan duit dan..yang buat org melompat2 nak tangkap duit tu. performance mereka yang lawan game guitar hero kt atas stage yg kene ngan concept game on itu sendiri.. hahaha, ok adakah mereka layak menang?
bagi aku ya, sebab apa yang mereka cuba sampaikan bukan lah suara yang sedap, melodi yang mendayu2, tp how we enjoy our life when we getting rich. wah wah wah.. ok mmg aku terasa kaya jap dgr lagu tu.. hahahah atau kata lain. the song is deep to semua org yang mendengar. dan sing along together dan sape taknak jadi kaya kann.. so tahniah sekali lagi untuk altimate and awi rafael. :)

untuk tempat kedua yang telah mengangkan sebuah sound trek dari drama teduhan kasih yang menjadi fenomena iaitu HYPER ACT dengan lagu HANYA AKU, ok bagi aku persembahan hyper ack sangat clean, dan sangat deep gile,. lagu tu sendiri punya aura tersendiri. yang mana bila mereka tgh perform pn aku boleh nyanyi sekali dengan diorg..dan aku percaya org lain juga akan menyanyi lagu tu sama2, lg lg part corus kan.. hahahaha boleh gitu? ok adakah mereka layak untuk menang?
sememangnya layak, untuk pertama kali menjejak kai ke pentas AJL dan mendapat tempat ke-2 itu juga dah cukup hebat ok untuk diorang, dan bg aku sendiri aku rasa mereka mmg layak untuk menang. sangat2 berAURA persembahan mereka ok.. :)

ok last pasal JUARA LAGU 28 yang telah dinobatkan kepada lagu BAHAGIAMU DERITAKU, lagu ni juga agak depp untuk didengar dan layan, kira tangkap leleh la kalo dengar waktu ngah putus cintakan, hahaha, ok lagu ni bg aku mungkin tidak sehebat aura AWAN NANO yang pernah menang dulu, tapi lagu ni juga punya kehebatanya sendiri dari susunan lirik yang sangat ikhlas, dan melodi yang adak mendayu.. btw takde ape sgt nk comment untuk persembahan hafiz, coz sudah sedia maklum, suara hafiz mmg power.

ok bagi persembahan lain mcm, hazama, black, salam muzik, alyah, lan, semua adalah terbaik sebenarnya, ye la kalo tak terbaik takkan dapat masuk akhir kan.. tahniah untuk semua kerana muzik telah menyatukan kita semua.. cuma agak kureenng, persembahan dari najwa latif, yang kelihatan agak gemuruh, sampai dengar getaran pada suaranya, apa2 pun die dah buat yang terbaik kan, kalo bg aku dok atas stage tu pun blm tentu boleh nak nyanyi lg kan hahahaha.. :)

ok panjangnyer la aku membebel harini..
ok thanks 4 ur time
xoxo PUAN HUSNA

p/s : aku bukan ahlil muzik, juga bukan ahlil nujum, aku dengar dengan hati, menilai dengan rasa, :)





No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...