Thursday 11 September 2014

Cabaran 10 Hari : Day 8-8 Fear! Fear Factor

Assalamualikum,,

waaahhh makin ke penghujungnya nampak.. so masuklah sudah hari ke 8.. yeehh so  DAY 8-8 Fear.. emmm yang ni mcm susah sikit je.. sbb aku ni bkn la banyak bende yang aku takutkan tapi ad jugak la so haaaa eeee takuttnyyyerrr...

1. Takut Pada Allah

as a muslim,, harus takut pada yang esa,, takut kita banyak dosa, takut Allah tak redha kita pijak bumi die,, takut Allah tak syaang kita,, Takut Allah tak terima Doa kita,, Takut Allah benci kita,, dan paling takut Allah Laknat kita... AllahuAkbar.. 
semoga Allah akan terus sayang pada setiap umatnya :) 

2. Takut Mr.H

mr..H ni sebenarnya sangat lahai lemah lembut dalam berkata kata.. tp aku ni lah pulak yang dok jerkah2 die.. so aku sbnrnyer takut die marah aku,, sbb die tak pernah marah aku, so paham-paham la org yang jarang marah ni kalau die marah mcm mane kan.. sbnrnyer mmg semua istri pun akan takut pada suaminya,, takkira la takut di tinggalkan,, takut suami cari pempuan lain,, takut suami dah tak sayang kite.. haaaaa mule la pikir merepek2,, takut takut :( sob sob.. sorry sayang :)

3. Binatang?

emmm tengah pikir binatang ape yang aku takut sangat ehhh,, emmmm haaaaa ni bukanlah takut sebenarnyer lebih kepada geli.. hoiii nak taip pun dah meremang bulu roma,, ok aku mmg sangat sangat geli dengan KATAK yeeeekkkkkk!!! tah geli la dengan lembik2 die eeeee yek yek yekkk 

4. Kisah Silam

ok mcm pelik kan,, takut pada kisah silam.. bukan takut ape takut bende yang sama akn berulang kembali.. dari kisah percintaan,, jatuh bangun sakit,, jahat terejal, semua ada,, and aku sangat takut bende tu jadi balik dlm hidup lepas aku dah tinggalkan jauh2 and mulakan hidup baru.. takut.. dan tolonglah jangan muncul kembali tu je.. 

5. Hantu

sape takut hantu angkat tangan!!!!,, haaaa dlm berani orang tu pun mesti ada sedikit jugak perasaan takut pada makhluk yang kita tak nampak kan,, tp jangan takut sangat pulak.. mcm aku ni,, aku tak tau la nak ckp aku takut ke tak.. tp takla takut sangat tp kalo jumpe tu lari jugak la.. tp kalau takat die kacau2 bunyi ke alih alih barang ke tak heran pun.. jangan muncul je depan aku.. silap2 pengsannnn!

6. Takut Hutang!

haaaa pinjam pandai bayar taknak.. perrhh pedas wehh kene ayat mcm tu,, so aku mmg agak takut sebenarnyer nk buat loan2 ni sbb aku takut aku tak mampu bayar ke ape kan.. yer la prefer untuk beli ape2 semua cash.. tp kalo nak beli rumah tu.. mati hidup pastu mati balik pastu hidup balik pun tak tau la dpt ke tak beli cash kan.. heheheh so untuk bende yang aku rasa tak perlu berhutang aku memilih utk tidak berhutang sbb aku paling takut bank kejar mintak hutang rimasssss!

7. Takut Santau

haaaaa msti ad pikir ehhh dah zaman moden ni pun main santau-santau ke.. dik nooonnn sekelian,, kalau dah dengki tu ad je la yang syaiton tu bisik suruh kita buat.. smpilah tahap kita lupe hukum hakam,, aaa yang ne serius aku takut.. wehhh jangan la main bukan2 wehh.. kalau ye pun dengki atau marah pada seseorang ini bukanlah jalan terbaik ok.. mmg la tak de undang-undang membunuh mengunakan santau.. tapi ingat undang-undang allah tu lebih besar balasannya ok!

8. LUPA DIRI

ok ni mmg selalu kene ingatkan pada diri setiap hari setiap doa.. mesti akan sentiasa ingatkan diri,, supaya jangan lupe diri.. ingat kita menumpang je kat bumi Allah ni.. haishh takut btl kalo aku lupe diri nanti. kalau aku jadi macam tu harap-harap ada yang baik hati menegur nanti ok!.
mintak mintak di jauhkann..

ok alhamdulillah selesai juga day 8 punyer cabaran..

thanks for your time
xoxo Puan Husna

p/s: 

8 comments:

  1. bagus ni, takut sebagai peringatan diri sendiri... mama menabung tuk husna..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq mama :) nanti kita menabung tok mama pulak ok :) lebiuuu ehehe

      Delete
  2. takut hantu selalu time zaman budak2 dulu..mummy selalu usik dengan hantu.. tp bila dah besar.. dah bijak ckt..dah xrasa takut dah..tapi kalau tgk cerita hantu..takut jg nk ke tandas malam2..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kan.. konon2 je mcm berani.. tp tetibe teringat takut jugak hehehe

      Delete
  3. Zaman terejal tu aku pun takut tengok ko. Eh ? Hahahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. barang yang lepas jangan di kenang,, hahaha tp mcm lebih kurang je ko ngan aku kan.. kahkahkah.!

      Delete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...