Saturday 21 December 2013

mummy- D&C (cuci rahim)

assalamualaikum,
alhamdulillah, semuanya telahpun selamat,
ok mcm entry lepas, harini nk cite
mcm mane procedure untuk buat D&C ataupun bahasa melayunya cuci rahim

ok, trowback story, hari khamis lepas,
aku dh pun selamat admit di hospital selayang, untuk buat
D&C lepas disahkan gugur 5 minggu,
untuk awal kehamilan mcm aku, xde berlaku sakit yg melampau,
kalu kandungan dah berusia 2 bulan keratas,

ok first,
aku pergi kat hospital tu just direct ke tempat Emagancy,
walaupun aku ni masih boleh jalan lompat2 lagi,
hahaha
ok sampai kat sana biasa la ambik nobor,
then buat bayaran RM1
dan lepastu tunggu no di pangil,

ok lepastu
masuk kt dlm bilik cek ultrasound,
die buat cek untuk kali ke 2, untuk makesure
brape banyak lg dayah yg masih belum keluar,
dlm prosedure ni Dr. akan buat urine test skali,
n selepas scan dibuat dan dipastikan quantity darah yg nk dicuci,

ok selepas tu,
die hantar ke bilik prosedure untuk cuci,
mcm aku kt hospital selayang,
aku dihantarkan ke wad 11C
yang mana die buat kat situ,
di situ barulah bermula prosedure utk cuci rahim,

nak cakap sakit? xla sakit sgt pun,
just cuma rasa sedikit tidak selesa bila ada bende masuk utk cuci tu,

selepas selesai
segalanya ok je,
dan alhamdulillah,
xla teruk pun, tp x tau la kalo yg teruk tu,
sbb aku ni level baru n xla sakit sgt,
sakit mcm sengugut je la sikit,

tp lepas tu dah balik umah, baru terasa sakit pinggang sikit n kadang2
krem kt perut sikit.

ok tu je info yg aku boleh bg

thanks 4 reading mummy,
xoxo puan husna

4 comments:

  1. Assalamualaikum.. kuatnya semangat awak.. sy pun ada keguguran awal nikah dulu. tapi takda p cuci la. bleeding sendiri 3 minggu. lama juga tunggu nak lekat balik. dah masuk setahun lebih baru ada rezeki kedua.. sheila doakan awak dan suami dimurahkan rezeki baby yang comel-comel ~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ shila,, kita ok je, Mr.H je yg sedih sikit.. tp now dh ok, masih berusaha lg hehe.. insyaallah kalau ada rezki.. terima kasih shila (^,-)

      Delete
  2. Hi awak. Doktor yg buat d&c tu lelaki ke perempuan ye? Ok x hospital selayang? :)
    Hrp awak sudi reply ke email kita mammagamma11@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Hi awak. Doktor yg buat d&c tu lelaki ke perempuan ye? Ok x hospital selayang? :)
    Hrp awak sudi reply ke email kita mammagamma11@gmail.com

    ReplyDelete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...