Wednesday 4 December 2013

Jom Mengandung, :)



ok tgk pada title elok2,
dan tgk pada status aku  elok2,

mmg aku ajak korg ngandung, tp bagi ibu2 atau kakak2 yang dah kawin je eh,
yang belum kawin apa paedahnyer wehhhh!!!

marah kak ngah ni tau,

ok berbalik kepada topic asal,
menjadi lumrah kehidupan berumah tangga untuk mendapatkan cahaya mata,
dan ada juga yang cuba untuk merancang keluarga dik kerana
kos sara hidup semakin meningkat,,
ok sile percaya cakap kak tonnn,
walaupun aku ni x ngandong lagi, tp percayalah bahawa anak itu rezki yg allah turunkan
untuk pasangan suami istri,

buat masa ni lah, aku x nampak lagi org yg
berkahwin mempunyai hubungan halal n dapat anak je terus jadi muflis, sampai terpaksa
bagi anak makan pasir,
xde lagi la,,
setiap yg allah kurniakan itu pasti ada hikmahnya,
ok mari kita buat review sikit, bagi pasangan baru berkahwin seperti aku ni,

aku mengharapkan i getting pregnant dalam masa terdekat,
aku mmg suka budak2,
but aku takut boleh ke aku ngandung awal, so, ape2 pun rezki tu dari allah, apa yg kita boleh
buat adalah usaha tangga kejayaan,
hah ni aku nk cita bab usaha ni, ni ada cara2 camne kita kita yg nak usahakan supaya kita ngandung awal,
aku pun baca dari blog
click la SINI !
and aku
dapat la info2 sikit dari situ..

so letst start,

6 Tips Mudah Hamil


1. Pastikan Suami-istri harus dalam kondisi benar-benar sehat alat Reproduksinya, maksudnya sehat disini adalah suami dan istri harus melakukan Chek Up terlebih dahulu. Ini dilakukan untuk mengetahui bagaimanakah kualitas Sperma Suami dan untuk Istri apakah organ Reproduksinya benar-benar sehat dan tidak ada masalah, dan untuk memastikannya anda bisa melakukan pemeriksaan hal tersebut pada Dokter Spesialis Kandungan.

2. Lakukan hubungan saat anda dalam masa subur, Nah untuk mengetahui kapan anda memasuki masa subur berikut perhitungan Sederhananya :
Untuk Wanita yang memiliki siklus haid yang tergolong teratur maka masa suburnya berlangsung 14+1-1hari haid berikutnya. Nah disini masa subur berlangsung pada hari ke 13 sampai hari ke 15 sebelum tanggal haid yang akan datang.
Dan untuk anda yang mempunyai siklus haid yang tidak teratur maka harus mencatat siklus haid selama 6 Bulan dari siklus terpanjang di kurangi 11 untuk hari Masa Subur Terakhir, dan siklus terpendek dikurangi 18 untuk hari pertama Subur.

3. Lakukanlah hubungan suami-istri minimal 2 hari sekali.
Jangan terlalu sering berhubungan karena tidak baik untuk kesehatan sperma. Lakukanlah 1 minggu 3x, karena sperma akan kembali produktif setelah 2-3 hari.

4. Mengkonsumsi makanan yang sehat
Makanan yang sehat sangat diperlukan agar tubuh menjadi sehat yang akan menunjang dalam proses mendapatkan keturunan. Cobalah dengan mengkonsumsi sayur dan vitamin.

5. Tidak mudah stress dan tetap optimis
Selalu optimis dan berpikir positif bahwa anda akan mendapatkan keturunan dan jangan mudah terbawa stress.

6. Berdoa
Jangan pernah putus asa untuk berdoa kepada yang maha esa, kerna segalanya datang dari-Nya dan
jangan mengeluh, sesungguhnya allah itu sentiasa mendengar setiap doa dari hambanya.

ok yg paling penting adalah yg no 6. berdoa kepada allah supaya dikurniakan cahaya mata yg comel2
bagi menyerikan hubungan suami istri..

ok thanks 4 ur time
xoxo
Puan Husna




2 comments:

  1. usaha & doa.. insyaAllah.. rezeki tu tetap ada. cuma cepat atau lambat je.. :)
    if belum ada rezeki, ni la masa nya nak minta mnja2 ngan suami dulu.. ;)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.. doa dan usaha lebih. in shaa Allah. akan ada rezeki awak ~~~

    ReplyDelete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...