Monday 30 December 2013

Batam Indonesia 26Dec2013 (Part 1)

Assalamualaikum,

ok lame gile x update blog disebabkan aku berada di 
seberang laut, ceh ceh ceh mcm jauh sgt je pegi, 

ok seperti entry lepas aku ada story pasal cara nak ke batam dengan menaiki ferry
dan alhamdulillah aku pun dah sampai kesana, tp x lama pun
just a short trip dgn family,
aku ngan family just pegi utuk 3D2N je,

ok ni cerita waktu kitorg jejak je kaki di bumi indonesia itu, 
disebabkan kitorg sampai agak tengah hari, 
sebab masa di indonesia lambat 1jam dari masa malaysia,
kiroeg terus mencari tempat makan di mall berhampiran jeti BATAM CENTRE

1st kitorg makan di cafe mcm ala-ala old town so ingatkan harga
lebihkurang Old Town la, sekali aku order makan
n tgk menu, pening sebab currency die kan berjuta2 ribu2 bintang,
so aku sentiasa sediakan culculator utk makesure aku tau rate die
dengan duit ringgit,
selain korang kene belajar sikit2 bahasa indonesia, sebab ada bahasa kita yg diorg
tak paham, dan banyak bahasa die yg kita tak paham 
kalo kaki sinetron insyaallah faham hahahah

ok so aku order makan nasi goreng sate PAKET A 
siap dengan Ice lemon tes harga sekitar RP 30,000.00
dan kalau harga malaysia adalah RM 8.50 murah kan,
kedai siap wifi, kerusi sofa, makan sedap, kalo kt malaysia tu, 
RM8.50 tu boleh la dpt kalo makan tepi jalan atau gerai2, kalo dlm mall
jangan mimpi ok..

ok teruskan perjalanan utk ke hotel sbb nak letak barang dan nak teruskan perjalanan
mencari barang untuk shopping,
aku n keluarga dah memilih untuk menginap di area NAGOYA dimana 
NAGOYA adalah pusat bandar bagi batam, dan tumpuan untuk pelancong membeli belah,

so dari jeti kami terpaksa ambil taksi untuk ke hotel yg terletak di betul2 bandar nagoya,
untuk penginapan hotel, if korg nk kesana, korang tak perlu risau,
disana banyakkkkkkk gile hotel nad murah ok sekitar RP 100,000.00 ke RP 300,000.00
yang mana kalo convert duit RM pun sekitar RM 30.00 ke RM 80.00
hotel siap air-cond ok, mane nak dpt hotel RM30 kat kl, kalo ada pun rumah tumpangan

soryy gambar teruk sikit sbb tab aku blh mati plk, so terpaksa pki fone yg biasa2 aja..
berangan mcm g overseas sgt, tp over the sea gak la kan,,
ni Mr.H kyusuk nk baca paper batam,
tp lepas tu gelak, sebab pening tak paham bahasa die.. hahaha
ok ni adalah hotel yg aku n family menginap, bilik agak kecil tapi utk tidur
n rehat2 boleh la, die sediakan sekali dengan breakfirst ok,
Mr.H sentiasa menjadi mangsa utk tukang jaga barang n, tukang bawak barang
hahahah sian syg saya ni,

di loby Hotel sementara tunggu abah and mama siap nk g shoping
inilah NAGOYA HILL MALL yang mana pusat shopping yg aku dah naik gila
kat sini sebab barang murah gile

ok disebabkan aku pergi cuma seketika, ada a few bende je yg sempat aku buat kat sana,
ok nanti aku cite lagi yg selanjutnya tentang batam di next entry ok.. 

serius tak menyesal gi sana, orangnya baik-baik, barangnya murah-murah,
dan yang paling best adalah makanan nya yg pelik-pelik tapi halal ok.. 

thanks 4 ur time guyss,,
XOXO Puan Husna

p/s: kalau rasa nak g vacation dengan budget yg rendah, batam adalah salah satu tempatnya

1 comment:

  1. tak pernah lagi berjalan keluar dari semenanjung..hehe

    ReplyDelete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...