Friday 28 February 2014

Janji manismu!


Assalamualaikum,

well hello world,
hello readers,

cewahhh speaking kau jahhh,
*muke serius
ini topic serius so muke serius sikit.. ok jangan gelak.. senyum xpe sbb senyum tu sedekah..

back to the topic,
pernah tak u olls terasa gembira, ketawa ria bersama-sama tatkala, kalian diberi harapan,
dan akhirnya pemberi harapan pergi begitu saja?
kalau pernah mesti u olls ni org yg pelik sbb org slalu down jatuh tersungkur guling-guling hindustan
sebab harapan yang diberi, kaca yang tiba.. *falsafah puan husna sendiri

just nak share, opinions, yang mana opinions x terlukan argument ok.,
last week my friends had text me with the sad mood, he told me n Mr.H
that their Girlfriend getting married. i was like WHATT??
 ape jadi ni? pahal becinta ngan ko n what ever, cakap takde orang lain
 last2 dlm bercinta tu jugak tak gaduh tak ape..
she just leave u like that because she's getting married?????
kawin pilihan keluarga? jap jap ni cite ariana rose ke ape ni kau nak buat ni?
aku ingat cite dongeng je Ariana Rose tu, last2 jadi betul2 dkt kawan aku, kira kawan aku ni mcm Harith la

dan dari kisah die ni aku pun terfikir,
ape kah semua ini..
kenapa kau perlu bg die harapan kalau at the end kau dh tau yang ko akan tinggalkan die?
ko nak balas dendam? adakah dendam itu perlu di balas2? kalau kau dah tau pada akhirnya kau tetap tidak akan bersama die kenapa ko baik dengan die, kenapa ko bg kata cinta dekat die? dan akhirnya kau cakap kau terpaksa?

girlss out there please dont do this ok, this is serius.

kenapa aku cakap bnde ni serius,
korang penah terpikir tak ape natijahnya bile korang buat bende tu? korang nampak seorang lelaki itu kuat.. tp sebenarnya mereka paling lemah bab perasaan. pernah ke korang terfikir, korang buat mcm tu boleh buat org sampai bunuh diri? hisap dadah? main pempuan? penah korang terpikir.. and this word will come out from your mouth, "dah die yang pilih jalan tu, aku nak buat cam mane, bukan salah aku"
korang tau kenapa die jadi macam tu?
sebab korang dah kecewakan hati die!

tolonglah, jangan jadikan perasaan orang lain sebagai bahan permainan kalian, ni bukan utk perempuan je, lelaki juga sama, aku tak rasa bnde ni adil kalau korang mempermainkan perasaan orang lain yang buat orang tu twist  360 degrees dari hidup die. kalau suka cakap suka, kalau tak suka. cakap tak suka. baik2 bende boleh bincang.

aku berharap kawan aku tak kan buat bende bukan2 walaupun die dh benti rokok, then sbb bende mcm ni die hisap rokok balik. xpe la jangan die isap dadah sudah la..

thanks readers,
xoxo Puan Husna

p/s: cuma letakkan diri kita ditempat mereka.. terasa malu bila kaum wanita yang buat..

No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...