Wednesday 5 February 2014

3 Bulan 3 Hari



Assalamualaikum,
lame tak update blog, sebab cuti panjang, so duk umah tanpa internet, so xde la nak
mengupdate blog2 ni,, hahaha

p/s: entry filing2 jiwang, kalo taknak baca sila scroll laju2!!!

xpe la kan, ok
harini nak buat enrty yang bajet2 sweet sikit,
gedik2 nak filing2 pengantin baru, walaupun dah basi,, hahahah

harini masuk 3bulan 3 hari aku bergelar istri,
ya aku sangat bahagia dengan en suami tercinta,
masih belum dikurniakan tanda2 akan menimang cahaya mata,
tp doa2 kan la ye untuk kami berdua,

pertama kenal dulu adalah pada tahun 2005 hamik kau,
ni cite zaman batu sikit, konon2 cinta monyet yang x berapa nak monyet sangat kan,
dan tetibe 2 ekor monyet ni terpisah kerana cinta tak kesampaian,

then pada tahun 2011 aku pun berjumpa lah semula ngan Mr.H ni
waktu tu kat Downtown Mines, dekat2 nak raya,
hahahaha tu la kalo Allah tu dah tetapkan jodoh itu, sapalah kita nak melawannya kan,
aku tak punya fone waktu tu, tp tergerak suruh die add kat facebook,
punya ramai manusia nama husna yusof, aku tak tau cmne die mampu jumpa aku jgk,

dan mungkin jodoh kami mmg kuat, dan Allah temukan kami untuk kami bersama..
bukan atas dasar cinta mulanya, tp tiba2 lepas 5 bulan bekawan semula,
mengila mcm org gile.. hahahahaha
kami pun bertunang lah.. mcm tibe2 je kan. 5 bulan je kot baru lagi tp
aku pun nekad, kalo betul nak kat aku buat cara halal ok.

dan alhamdulillah, kini 2014,
aku istri die, dan masih disisi die, insyaallah untuk selamanya,
ketawa bersama, menangis sorang2 (sbb mr.H bajet kuat )
haha dan ku bersumpah harap kita mati pun bersama. mcm lagu black tu kann..

mungkin cerita aku ni mcm kisah dongeng drama melayu, tp ini hakikatnya,
alhamdulillah Allah temukan aku dengannya,

walau berbeza minat, die Man U aku Chelsea, die minum susu aku minum coke, die penyabar aku pemarah
die pendiam aku kecoh, tp kami happy bersama, dan perbezaan kami tulah yang melengkapkan kami,

if u read this mr.H, just 1 word, never change, I LOVE U, :)

p/s: jodoh kita ada padanya, lama percintaan bukan jaminan kepada perkahwinan. :)


2 comments:

  1. Auchhh ! So sweet kakak !! Thanks juga untuk kau , sebab kau yang menemukan jodoh aku. :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceh ceh ceh malu kita hahaha,, bukan aku temukan jodoh kau, allah yang temukan, aku cuma peantara je wehhh..:)

      Delete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...