Friday 14 February 2014

DENDA DI SEKOLAH!



ok baca gambar atas ni betul2 dan faham kan,

aku baca dan aku mengeluh sendiri, kenapa anak-anak zaman sekarang macam ni?
kenapa anak-anak kita zaman sekarang perlu dilayan sebegini?

mungkin ada segelintir denda yang diangap berat ok la,
tapi takat ketuk ketampi 5 kali pun tak boleh?
aku dulu cikgu suruh ketuk ketampi  5, sepuluh aku buat.. hahaha

anak -anak sekarang makin manja,
sapa yang salah..

sebenarnya bagi pendapat aku la,, bende ini salah dari ibubapa,
kalau rasa taknak anak kene dende mcm tu,
makesure anak awak tu buat keje sekolah, pastikan die buat ikut apa yang ditangungjawabkan,
dan benda mcm ni jadi sebab bila anak didenda sikit dh nk report polis..
dulu kalo aku kene denda rotan ke ape bg tau mama and abah
mmg bebakul2 aku kene lagi, n siap dapat saguh hati padan muka aku.. hahaha

percayalah, guru itu denda untuk mendidik, bukan untuk mendera, supaya die tidak melakukan perkara sama di kemudian hari. kalau rotan sikit tak boleh, bediri atas kerusi tak boleh, nanti dah besar nak keje, buat tu taknak buat ni taknak.. kene buang keje salahkan majikan nk report polis gak?. hah mmg tak keje la kau sampai mati.

gerammm, sakit hati dan kesal, dulu aku juga ada didenda oleh guru,
biasalah salah sendiri, tp jadikan bendetu satu bnde yang kita takut supaya tak buat lagi,
elok jadi manusia je aku,,

inikah cara mendidik anak zaman kini?
itu tak boleh ini tak boleh. patutlah anak2 zaman sekarang banyak yang makin biadap, makin kurang aja,
dan makin melampau, dik kerana ibubapa sendiri. silap anak tak ditegur tapi orang lain yang disalahkannya.

bak kata pepatah,
sayang anak tangan-tangan kan, bukan untuk mencedera, cukup sekadar mengajar jika ada salahnya.

percayalah
anak adalah cermin kepada ibubapa,
so tak salah la org akan cakap "anak sape la ni" kalo tgk budak teruk..
so pikirlah ye..

makin risau untuk menjadi ibu bapa,
harap2 aku mampu menjadi yang terbaik untuk anak-anak aku nanti..
aminn

thanks 4 ur time guys,
xoxo Puan Husna


p/s: kalau taknak anak kene rotan please take a cikgu khas untuk aja anak awak kt rumah sendiri owite..



No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...