Friday 13 February 2015

#TGNA - Salam Takziah : Sebak Walau Tak Pernah Berjumpa.

Assalamualaikum,



belum sempat memejamkan mata semalam,, dapat berita Perginya seorang tokoh ulama yang paling aku hormati dan sanjungi.. keperibadian beliau,, ketegasan beliau,.. buatkan aku juga terasa sebak.. walaupun pada hakikatnya aku tak pernah berjumpa dengan Almarhum Tuan Guru Nik Aziz.

pernah cakap dengan mr.H,, kalau kita ada anak,, saya nak bawak pegi kelantan nak suruh Tok Guru yang tahnik kan baby.. dengan harapan dapat dia doakan utk anak aku nanti.. sbb doa para ulama ini mudah di makbulkan..

namun,, hajat tu tak kesampaian.. tp takpe.. dah tertulis segalanya.. dan sudah tiba Masa beliau kembali kepada penciptanya.. di hari Jumaat Yang mulia,, dapat mengambarkan bertapa Allah lindungi para perjuang agama ini.. betapa Allah sayangi beliau..

Semoga Roh Tok Guru di cucuri rahmat Allah dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh.. aku berharap akan ada pelapis beliau,, setegas beliau dalam hukum agama,, seberani beliau dalam bersuara bab agama,, dan sehebat kepimpinan beliau menjaga kelantan..

Salam Takziah Buat Keluarga dan seluruh Umat islam yang terkesan dengan kehilanggan beliau..

terima kasih,
Puan Husna

p/s: tiba-tiba air mata mengalir menyaksikan live online pengebumian TGNA

7 comments:

  1. Al-Fatihah. Untunglah boleh tengok live , aku ? Hurm. Banyaknya keje. T_T

    ReplyDelete
  2. tahu xpe..sy pon sm, pgi td dh bape kali nangis..kat fb tu rmi sgt yg shae psl dia.bila bace je ngalir airmata.pdhl xpnh jupe.tp terasa dekat sgt2 dgn dia..

    ReplyDelete
  3. Alfatihah.. kita hanya knal nama namun sedihh spt mrka..

    ReplyDelete
  4. Alfatihah.. kita hanya knal nama namun sedihh spt mrka..

    ReplyDelete
  5. betul...
    qila nangis 2 kali hm ;(
    walaupun tak pernah jumpa....
    cemtu sekali kan perasaan kita terhadap ulama' tgna ;(((

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum husna.. Al-fatihah buat Allahyarham Tok Guru.. sheila pun sedih.. now tengah baca buku2 tulisan beliau.. Bertemu Janji Allah :(

    ReplyDelete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...