Tuesday 16 April 2013

jangan gaduh kita bincang.

assalamualaikum.

hai selamat pagi kepada pembaca.. (ad ke?) haha
x kesah la ad ke x de yg baca yg penting aku dapat luahkan perasaan
kat dalam ni..

kenapa perlu ada pergaduhan dalam dunia ni?
xleh bawak bincang ke?

ni soalan yg aku rasa sgt biase kita dgr kan..
but sbbkan perasaan manusia ni berbeza2 kan so mmg sentiasa lah ada PHD
yang tak di iktiraf tu dalam diri..
alhamdulillah..
aku dh x mcm dulu lg..yg seorg bad thingker.
keje nk marah
nk ngamuk x tentu pasal kan..

masa dan usia dh aja untuk aku matangkan diri..
sikit demi sikit aku dapat buang perangai tu..

tp xtau la mungkin ad time sampai jgk mulut longkang aku..
tp mcm mane pn aku nk cuba elakkan..

tapi tiapkali aku nak berubah..
nobody akan percaya pn..
sebab apa?
sbb perangai silam kita..

think!!
xde manusia dalam duniani x buat silap..
dan yang pasti.
dah cukup sempurnakah diri awak tu nk tentukan masa depan org lain?
awak tuhan ke????

cuba jangan gaduh..
bawak la bincang weh/..
dah besar la..
bkn budak2 lagi..

dah x de dah zaman main cantas2 bf or gf org ni..
zaman skolah blh la buat cm tu..
or kalau dah desperate gile nak pasangan ke blh la.
pls pls pls..
matanglah dalam berkata2.

kerana setiap kata2 awak tu
mungkin blh disalah tafsirkan..

jadi lah manusia yg menunding jari kearah dri sendiri sebelum
menghembus kata2 kepada org lain..

renungan untuk diri aku jugak..

so BE NICE. 
we just human being
lambat laun kene tanam jgk.

so xyah gaduh2, bawak bincang..

ok xoxo
love u guyss
thanks 4 read..

*p/s : en tunang terima kasih sebab membimbing saya jadi perempuan yg lebih baik..
love u lotsss

No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...