Friday 12 April 2013

Bersangka Baik.. :)

sangat setuju

assalamualaikum..

terbaca entry pasal 'bicara terbaik adalah diam"
aku sangat tabik kepata yg mengeluarkan word diatas..

mungkin aku tak la sehebat itu untuk diam..
tapi bia tuhan jer yg balas kalau ad yg x berapa nk senang hati dgn aku kan..
manusia kan.. kalo x de sifat buruk sangka tu bukan la manusia namanya kan..

btw aku nk story la skit knape aku kuar entry pasal ni kan..
mungkin aku tak la se taksub manusia lain yang terlampau obses terhadap kekasih hati..
tp cukup sekadar setia .
tp kalau level setia yg dh rasa diri tu mcm hamba x guna jugak kan?
baik kita setia kepada-NYA yg kita ni dh tentu-tentu hambanya.

yer lah mungkin aku x la sebaik org lain..
tak la taksub nk bg tau org semayang tongang tongek bagai..
dan aku bukan juga tuhan untuk tentukan apa jadi pada masa bepan org lain..

mendoakan yg terbaik itu lebih baik..
kita sama-sama manusia la..
menumpang je kat muka bumi ni..
tah bile kne kambus la kita dlm tanah..

xperlu nk beware kan org lain kalo rasa dh confirm masuk syurga try ckp ayt beware
tu kt malaikat maut ke.. tgk ape die buat..

kita ni kerdil je..
xperlu besangka burruk dgn org..
be positif..
jangan terpengaruh sgt ngan alam maya ni..
bile terlampau tabsub dengan pasangan sangat
kita sendiri terikut perangai pasangan kita tu..

just put ur face into the mirror and ask..
"perlu ke cakap bukan-bukan"
come on umur bile makin banyak, kita sepatutnyer makin matang..
bukan semakin loser dalam percakapan, perbuatan dan tingkah laku..

if u think u older then me. u should be matured then me..

renung-renungkan dan selamat beramal.

p/s: emmm im not interested anymore with u and ur BF sbb i x kenal pn sape u.. just to make a business deal
     
bawak bawak ingat tuhan ye..

xoxo love u guys..



No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...