Tuesday 5 August 2014

Peperiksaan Online Kastam W27 Bermasalah?

Assalamualaikum,

mulakan hari dengan senyuman walaupun mulanya nak senyum tetibe termasam pulak muke aku,, tp takpe,, tawakal je,, ada rezeki ada, takde mungkin rezeki orang lain kehkeh..

ok bermula lah ceritanya diawal pagi masuk ofis, aku tgk ramai yang update pasal dapat exam online untuk Penolong Pegawai Kastam W27 yerlah sape tak excited kan, keje gomen wehhh,, kira semua bekobar-kobar la nk buat,, dan nk dijadikan cerita,, ramai jugak lah kenalan aku yang dapat untuk ambik Exam tu.

so 8.30pagi aku dah terpacak depan PC nak buat exam punyer pasal,, sekali buka je Page SPA, sekali takboleh masuk daaaaa,, ok la aku pun masih positif mungkin ramai,, exam start kul 9.00pagi ni, pukul 8.55pagi aku masih tak dapat nak excess ke web SPA lagi,, so aku pun mencari jalan lain mcm mane nak meneroka masuk ke SPA punyer web ni,, last2 terpikir pasal Facebook, so terus carik FB SPA haaaaaa terus nampak die dah siapkan server mengikut no giliran masing-masing,, so akupun masuk dan Alhamdulillah berjaya masuk dan tunggu sampai Exam Bermula, soooo Selesai 2 Paper untuk Sek A dan B,

Tiba masa untuk Seksyen C waktu exam 10.55pagi tungu punyer tunggu masih sama,, sampailah dekat 20minit aku tunggu dah takleh jadi ni,, aku risau aku je yang jadi mcm tu,, aku pun terjahlah FB SPA semula,, nampaknya bukan aku je mengalami masalah itu,, ramai juga yang dah mula merungut,, aku masih refresh lagi PC ni, dan akhirnya keluar juga la,, tapiiiii.. haaa keluar mcm ni,


rase rasenyer mcm mne nak jawab kalo dah kuar mcm ni,, soalannyer takde, haaa so pikir lah ape nak buat,, so aku pun tunggu kot2 die loading ke,, takde jugak so butang f5 aku tekan lagi,, dan setelah beberapa kali merefreshkan die,, haaaa last sekali masa dah nak tamat aku tak jawab ape ape lagi ni,,

die kuar pulak mcm ni,


"sesi menjawab",, tapi malangnya aku masih tak dapat soalan untuk dijawab,, mcm mne nak buat,, sampailah habis masa menjawab aku masih dok refresh menatang ni dan masih keluar bende yang sama,, hampa? agak sedikit kecewa tp nak buat mcm mana,, siapa kita kalau nak bersuara?

dan ini antara rungutan yang aku sempat baca kat fb SPA tentang masalah ini,


aku tak tau ape nak buat,, ape yang aku boleh cakap,, emmm takpe la harap pihak SPA akan mengambil tindakan segera tentang pemasalahan ni,, dan akan memperbaiki semula sistem yang dibuat. masih ada kelemahan dan yer la bukan semua bende perfect tapi, bile jadi mcm ni,, nak salahkan sape pun tak tau,, kesian orang yang beriya2 nak keje gomen mcm aku ni hahhh hahahaha, ok ape ape pun,, redha, tawakal je lah, semoga Allah pemudahkan segalanya.

thanks for your time
xoxo Puan Husna

p/s: bkn senang nk dpt exam or interview untuk Government, sekali dapat tu yang ramai semangat tapi hampa bile jadi mcm ni. :(

4 comments:

  1. mmg prob td nasib baik sek.C ada tp yg sek.A start lmbat 15 minit kot..sbb xleh bkk laman SPA tu..stress2

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok la tu good luck utk awk yer shahida hehehe takmo stress2 ok :)

      Delete
  2. ada juga baca rungutan di fesbuk..macam ni teruk juga ye..emm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la mar, una pun tak tau..berserah je la.. nak ckp pun dende dah jadi kan.. tawakal je la

      Delete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...