Monday 9 September 2013

borang nikah

hah.
eh lupe assalamualaikum,

ok berbalik kepada topik atau tajuk yg dialunkan dan ini kupasannya.

haiyakkk,
on now aku ni boleh dikira last minit pnye keje bile dh tngal bpe minggu ni baru nk sattlekan semua borang2 yg dah mcm tesis paper tu,

nk kawin mcm nk amik exem gak
kne dpt kebenaran sane sini saksi 25% lg kannn,

so now aku ni ngah tunggu tunang aku
pegi menyetelkan borang die baru boleh aku buat aku punya,

but disebabkan en tunang punya ic
x sama ngan tmpt tinggal,
so kne la tambah mcm 2 borang utk diisi,

dh siap isi n dah di sign dgn jayanya,
so bawalah pg pejabat JAIS utk
dptkan surat kebenaran nikah,
haishhh
sampai je sane good!!!!
die ckp xleh plk sign dari nazir surau, nk yg masjid jugakkkk
haiyak padahal die dh tulis la senarai yg boleh n salah sorgnyer adalah nazir susau, sampai sane xleh plk
so nk kne isi borang baru plk,
perrrhhhhh
mcm ni punya hal kan nk kawin,
so pade yg nak kawin, make sure korg prepare awl pasal borang, aku ni jd lmbt pb sebab en tunang tu takut sangat nk g biat test hiv yg konon2 ingat boleh pengsan nk amik darah tu kan, so ni abit tips utk anda bakal2 pengantin yeee. ni doc yg diperlukan n make sure korg siapkan la awl2,

-photocopy ic lelaki&pempuan 10copy
-photocopy ic wali bg yg pmpn 5copy
-photocopy ic saksi borang 5copy
-hiv test
-sijil kursus kawin 3 copy
-surat akuan bujang bg yg bujang
-surat cerai dan nikah bg yg janda/duda
-surat nikah ibubapa bg perempuan anak pertama
-borang borang yg kene isi online di ncr.jais.gov.my bagi pengantin si selangor ye.

hah dln laman webtu korg akan tau betapa tebalnya doc yg korg kene buat nti, hah amik nk kawin kan so makesure rajin2 la buat awl ye,

so ini abit tips utk org yg nk kawin, sape xnak kawin xyah la. hehehehe

ok tq for reading, n doakan aku selamat ye, tq tq tq

loots of love xoxo
assalamualaikum

No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...