Tuesday 20 March 2018

KETUMBUHAN DI PAYUDARA (Keputusan Biopsy)- PART 3

Assalamualaikum...



entry yang ke tiga pasal ketumbuhan di payudara.. kalau nk tau cerita dari awal boleh baca dari PART 1, PART 2 dan baru sambung baca kat sini ok...

so hari yang di tunggu telah tiba.. husband, saudara mara dan kawan kawan terdekat tak putus bg semangat supaya aku positif walau apa pun keputusan yang diterima.. walaupun lepas dari buat biopsy tu mmg jujurnya aku ada sedikit down dan bende ni mmg tak nafikan sangat mengangu emosi dan pemikiran aku.. aku mula pikir pasal arwah abah.. aku mula pikir nk buat ape kalau keputusan positive cancer nak buat ke tak kimo.. mcm mcm la time ni otak aku pikir siap pesan kt husband kalau anu takde nti duit dlm bank duit tu duit ni guna utk anak belajar semua... nampakkkkkkkk ganguan halusinasi sangat...

ok so 21/2/2018 pagi pukul 9 apoitment aku, alu langkah longlai no pegi hospital sbb neves husband aku yg teman mula la nk teberak la ape la lg neves dr no ambik result spm babe.. hahaha
ok so mcm biasa aku punggu depan bilik Dr.vena n nama aku di panggil.. kun fayakun, rabbi yasir walla tu assir itu la ayat yang tak putus dr mulut aku agar aku dengar berita gembiea dr dr.vena..
langkah masuk aku nampak muka doc straight je.. pahal doc ni nk marah aku ke.. aku senyum tawar n tak banyak tanya terus aku ranya.. so how doc the result..

ok here the report doc tunjuk dekat aku sekeping kertas yang aku sendiri tak paham ape die tulis bahasa hospital hahahah so satu satu doc terangkan.. so dr result there is no cancer sel detected.. fuhhhhhhhhhh

die punya lege waktu tu punya bersyukur... Allah je tau.. buttt........
tersentak balik dengar perkataan but tu dr dr. and aku focus balik dengan apa yang doc cakap.. doc maklumkan dr sample yang diambil ada terdapat kesan keradangan yang teruk dkt tisu tersebut. jadi doc tak pasti punca keradangan tu terjadi sbb  menurut doc, keradangan payudara selalu terjadi bila ibu menyusukan baby suddenly stop menyusu. tp aku dah lame stop menyusu anak aku dalam 1tahun lebih so doc kata mungkn sbb lain yang die kene kaji lagi..

so dr keputusan tu doc bagi ubat antibiotics utk 1minggu then kene datang lg untuk follow up nk tgk lump tersebut mengecil atau tidak.. so kalau tak mengecil doc cadangkan utk buang sbb setiap lump berpotensi utk menjadi cancer kalau dibiarkan.. so aku balik dengan rasa separuh lege je.. sbb masih ada potensi lain yang perlu aku risau.. so next appoitment 7/3/2018.  total bill utk haritu RM 160++
7/3/18 pun tiba dan aku dah plan sepanjang aku mkn ubat kt rumah aku nampak mmg takde perubahan, so otak dh pikir kerja kt office menimbun ni.. dengan mane nk AGM lg nk buat tu buat ni.. so sebab office buzy ya amat amat aku dh pk nk cakap dt doc kalau nk kene operate aku nk tangguh bulan 4 sbb nak sattlekan kerja dlu..

ok 7/3/18 peegi lg mengadap Dr.Vena dan setelah diterangkan yang doc mencadangkan utk operate buang so aku tanya terus cadangan aku utk buat pada 2/4/18 iaitu lepas aku selesai semua kerja kerja dekat office sbb lepas operation paling kurang 2minggu akan MC .. dan Dr kata boleh but kene monitor ketumbuhan tu kalau ada perubahan atau discharge something, sakit atau ape kene terus dtg hospital balik..

so deal doc teruk book kan operation utk 2/4/2018 pukul 10pagi.. aku dah tanya siap2 jugak berapa kos sbb insurance tak banyak kan.. so alhamdulillah kos anggaran doc kata dalam 6-7k   so lepas la dengan insurance aku.. kalau tak tak mampu nk bayar sendiri...
so aku balik mcm biasa bayar bill n bil utk haritu RM 6.35 jeeeeeee yg ni kepakar aku gelak je mcm takvpercaya bill die mcm tu tp die kata aah doc tak charge consultation dgn awak... wahhhh baik doc ni.. tq doc.

dah balik rumah mcm biasa jalani kehidupan seperti selalu.. tiba tiba.......
jeng jeng jeng...........


10/3/18 tibe tibe rasa sakit and aku tgk tempat ketumbuhan tu dah membengkak merahhh.... ok nak tau kenapa tunggu next entry sbb disinilah bermulaaaa aku dpt MC 2minggu ni..


ok thanks for your time...
xoxo Puan Husna

No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...