Friday 9 May 2014

CALL CENTER INDAH WATER BIADAP!

Assalamualaikum,

mood jumaat aku tibe-tiba rasa mcm berubah, mmg betul-betul menguji kesabaran aku harini,, lebih kurang pukul 11.20pagi tadi aku menghubungi talian indah water untuk bertanyakan tentang bill yang dihantar,, untuk rumah boss aku,, ya mmg itu bukan rumah aku, tetapi ini adalah tanggungjawab aku, setelah bos aku arahkan aku untuk bertanya tentang bill tersebut yang mana outstanding balance nya melebihi amount sepatutnya,, dan aku mmg niat untuk BERTANYA apa yang perlu dilakukan,, bukan aku suruh die buat bende tu pun,,

nah ini adalah no yang aku hubungi


nampak tak die tulis "untuk bantuan lanjut dan rundingan penyelesaian sila hubungi pegawai perkhidmatan kami di 03-5131 1092 / 03- 2027 4774 " habis dah bagi no tu untuk "bantuan" dan "rundingan" kan , takkan la nak call no syabas pulak kan,,

so aku pun call la no yang depan tu, 03-5131 1092 tu, seorang wanita india mengangkat call dengan penuh angku,, angkat call dah angkuh ok,, dan aku biarkan lagi,, dan aku terus tanya,, "indah water ye,, ok hai i nak tanya pasal my boss punya rumah,, regarding die punya indah water bill, dah sampai legal punya surat",, then die pun terus cakap,, "haaa u nak tanyer ape ni sebenarnya",, ok i nak tanye,,this bill outstanding 500 lebih but my boss baru beli rumah ni dalam 4 tahun,, so it should be,, kalau sebulan RM8.00 mesti dalam 300 lebih je bill die, tak sempat aku habis cakap, die terus dengan cara biadapnya,, "kalau nak tanya pasal bill call no lain",,

 ehhhhh aku dah mula hangin ni no bantuan rundingan ke talian ajak bergaduh ni? aku pun terus cakap,,
ehh u ni kenape? i cakap elok-elok nak tanya what should i do with this problem, yang u nak biadap dengan i ni kenapa? i ada tengking u ke? dia makin kerek,  u nak tanya pasal bill kan,, bukan kat sini! u call talian bebas toll!, aku pun mmg makin hangin," eh i get this no from the bill, and now u told me that i need to call the other no? what is this? i tanya dengan u elok-elok je pun,u tak boleh bagi solution dekat i dengan cakap elok-elok?, and kalau u taknak buat kerja u takyah la kerja!,macam ni ke u layan customer u?,  haaaa speaking terus aku kalau dah marah, dan die terus putuskan talian macam tu je... sabo je lah,,

 disebabkan solution masih belum dapat aku pun call semula,, tapi no yang lain pula,, no yang lagi satu 03 -2027 4774 juga seorang wanita india mengangkat call, aku tak pasti orang yang sama atau lain,, dan kalini,, aku pun tanya "saya nak tanya pasal outstanding bill", then die tanya nama, no akaun indah water dan no. phone untuk di hubungi,, dan die tanya apa masalah,, so aku terangkan pada die,,pasal masalah aku,, dan pada mulanya die agak nak belagak,,

 bila die dengar aku tanya secara ok,, die pun ok,, dan aku pun terus tanya,, now apa yang i kene buat.. die pun bagi tau,, ohh yang ni,, u suruh boss u pegi  indah water berdekatan, bawa document SNP and bill, nanti diorang akan update baliklah akaun ni,, sbb sepatutnya bila tukar owner diorg akan terus update baru,, tp ni diorg tak update pulak, so nanti diorg akan buat bill baru ikut tarikh SNP la"oh Ok TQ,  so akhirnya penyelesaian di terima! tanpa pergaduhan pun!

susah sangat ke nak bg tau bende macam tu? tak sampai 10 minit pun dah aku tau ape nak buat,, ni kau mintak kene marah dengan aku je dah 20 minit haissshhh,, aku tak pasti lah mmg semua call center mcm tu ke? sbb sebelum ni kebanyakan call center yang aku call, jika aku cakap elok-elok mereka masih layan secara elok. aku pun takde la kuase nak marah orang tanpa sebab ni kan!

aku tak mintak pun INDAH WATER ambil tindakan pada beliau itu,, tp harap beliau sedarlah sendiri nanti,, just be nice with other people,, and people will be nice to you,, beri baik dapat baik, beri biadap dapat kene marah je la jawabnyer.!

ok thanks for your time guys
xoxo puan husna


p/s: aku pun penah keje call center juga, seronok ok! so jangan la stress kan diri korang dengan masalah korang, cintai kerja anda, dan anda akan enjoi bekerja :)

28 comments:

  1. courtesy is the most essential things in daily life...kalau akak kena pun menyirap una...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannnn macam la takleh cakap elok2 kan.. sabooo je lah!

      Delete
  2. sakit hati kan bila jawab macam tu...ingat dia tak dibayar untuk layan pelanggan ke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa tau tak pe.. dah kerje die mcm tu,, buat la keje elok2 kan.. sakit pulak ati kite!

      Delete
  3. ke talian tu bercanggah dan termasuk ke talian lain..hew2..tapi tak perlu lah marah2..haihh..dasar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu tak tau la.. tp tak boleh cakap elok2 agaknyer kan..

      Delete
  4. yup some call center biadap. . kalau call kerajaan punya line lagi mcm hampeh.. bukan nk ckp apa tapi fakta. . huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan maria, tu la diorang ni kira nak lju je letak,, kadang2 kita tak habis tanya dah nk end call dh

      Delete
  5. Biadap betul orang tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la,, period agaknya, ke apply cuti tak dpt ahaha

      Delete
  6. fuhh biadap sangat tuh...akak yang bace ni pon rase nak naik kaki .gerammm

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa kan paling tak suka bila kita tanya elok-elok org biadap mcm tu.. mmg hilang jugak sabar tadi kak! ni kalau ngan akak tak tau kne ape la die tu hahahaha

      Delete
  7. dia tgh meroyan tu...xde tempat nak luah...dia maki org lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaannn, ke die mintak cuti kawin tak approve? hahah

      Delete
  8. biadap! liz mesti komplain nye

    ReplyDelete
    Replies
    1. una ni tak suka panjang2 cite.. dah dpt solution mls nk pikirr,, cuma berkongsi kat sini sbb geram sgt dh tadi liz..

      Delete
  9. Perghh ! Biadap teruk. Dia tak tau ke dia on call tu dengan akak kawasan seri kembangan. Nak mati ke. Ehhhh ! Hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa tu la, kalau aku nk pangil budak2 aku ramai je,, tp malas la kan, kang aku bukak buah rimau silang keris kang tau la die.. hahahaha LOL

      Delete
  10. kita x reti nak bergaduh dgn org..

    nanti kita nangis sb x tau nak ckp apa..huh..

    btwn kita suka hntar surat formal biar gempak sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaaa ni geng2 professional ni hahaha,, kita kang buat surat 2 minggu baru siap, lambat effect,, kene cakap terus je senang hehehe

      Delete
  11. malam td malam jumaat.. so... emm.. u know... hahahahaha.. tu la, kite pun penah keje call center. tp jd telemarketer la, bukan customer service. harap2 la panggilan tu ada record. biar boss dia dengar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh NS die india la.. hahaha nak kita MJ jugak ke hehehehe. tak pe la yang penting die sedar lepas ni dh ok dah heheh

      Delete
  12. bagi je backhand kalau depan mata ekekeke.
    sabor jelah kak una.
    qila pun sakit hati je dgn org cemni huh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn takpe la mungkin die tgh sengugut kot.. haahah

      Delete
  13. Huhu... Mmg hangin juga ooo klu gtu gayanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah kan kak maria.. tp takpe.. mungkin die tgh sakit perut kot hehehe

      Delete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...